Datum operatie bekend:
Deze week kregen wij van het Martini ziekenhuis bericht dat de operatie van Marlies staat gepland voor donderdag 7 februari. Marlies wordt daar te 07.00 uur verwacht. Het is ongeveer 1 1/2 uur rijden, dus moeten we omstreeks 05.00 uur vertrekken en nog vroeger opstaan! Tjonge, dan zitten zelfs de kippen nog op stok! Gewoon niet naar bed gaan is ook een optie, want van lekker slapen zal het waarschijnlijk niet komen. Daar hebben we zelfs nu, in de aanloop er naartoe, al moeite mee. Om nog even te lezen welke operatie Marlies precies ondergaat, de rugspiermethode, moet u hier even klikken.
Bloedonderzoek:
Het 1e maar erg belangrijke deel van het grote onderzoek is al bekend. M'n bloed is onderzocht en gelukkig waren de uitslagen (wederom) goed. Alle meetuitslagen waren prima, maar het voor mij belangrijkste, namelijk die van de kahler- eiwitten, was identiek aan die van het vorige onderzoek. Stabiel dus. Ik had het enigszins verwacht, want ik voel mij onverminderd goed. Gelukkig maar, want met de operatie van Marlies in het verschiet kunnen we er geen complicaties bij gebruiken. Het is even genoeg zo!
Dat heb ik weer:
Rijden we na een gezellig bezoek bij vrienden van Groenlo naar Enschede, gaat opeens een rode afbeelding van een acccu in het dashboard van onze auto branden. Dat is een verkeerde kleur tijdens het rijden. Nou, dat bleek de volgende dag ook. De ANWB-meneer condoleerde mij met het overlijden van de dynamo. En dat voor een pas drie jaar oude auto!
De auto heb ik vervolgens naar het auto-hospitaal gebracht en ik besloot om weer eens met de trein naar m'n werk te gaan. Ook wel weer eens fijn. Heb ik 's-morgens mooi even tijd om een (gratis) krantje te lezen.
Maar op de laatste dag van m'n pendeldienst met de NS ging het toch niet helemaal goed.
Het begon al met het missen van m'n trein die te 13.16 uur was vertrokken. Gelukkig vertrok de volgende trein alweer te 13.28 uur. De trein stopte keurig bij het perron en ten Voorde stapte onmiddellijk in om enigszins verzekerd te zijn van een zitplaats. Achteraf viel het mij al op dat er verder niemand in die trein stapte. "Goh, lekker rustig", dacht ik nog. Ik stapte in bij de 1e klas, maar liep vervolgens door om, in overeenstemming met het door mij gekochte kaartje, plaats te nemen in de 2e klas. De coupé was helemaal leeg, dus plaats zat. Ik zat nog maar net of hup, daar ging de trein alweer.
Na een paar keer afremmen en zelfs stoppen voor, ik vermoed een rood sein, arriveerde de trein op het station in Hengelo. Maar, de trein stopte niet naast het perron! Aan weerszijden van de trein zag ik rails. Ik had nog niets in de gaten en vermoedde dat de trein nog even moest wachten op een collega-trein. Even geduld dus en nog even lekker blijven zitten.
Na ongeveer 5 minuten begon ik langzaam te vermoeden dat het niet in de haak zat. Geen medepassagiers, aan weerszijden van de trein rails................het zal toch niet waar zijn hè..............Heb ik weer! Ben ik in een trein gestapt die helemaal geen vervoersdienst heeft. Er bleken zelfs geen conducteur en machinist meer aanwezig te zijn.
Maar, hoe kom ik uit die trein?!. Zomaar uit de trein stappen en de rails oplopen leek mij geen goed idee. De GSM brengt misschien uitkomst. Tijdens het telefonisch inschakelen van hulptroepen, zag ik opeens een geel NS-jack op het perron lopen. "Hallo meneer. Hiero" riep ik. De beste man hoorde mijn stem wel, maar zag niet waar het geroep vandaan kwam.
" In de trein voor u. recht voor u", riep ik de NS-meneer toe om mij te vinden. Maar juist op dat moment keek hij de verkeerde kant uit en keek daarbij naar een andere trein. Door nog harder te roepen en tevens met m'n arm uit het raam te zwaaien zag hij mij. Ik zag hem denken: "ja hoor, daar heb je weer zo'n oen!".
"Ik zal even hulp halen", riep hij in mijn richting. Vervolgens zag ik dat hij een gebouw binnen ging, waaruit kort daarop twee NS-medewerkers kwamen die mij uit de trein bevrijdden.
" Meneer, Er stond op het bord in Almelo toch aangegeven 'Niet instappen' "
"Ja, nu u het zegt. Maar, toen ik dat las, stond er ook nog geen trein. Ik kón zelfs niet instappen", probeerde ik mijn vergissing nog te rechtvaardigen.
De eerstvolgende trein mét medepassagiers kwam na een half uur.
Nieuwe blog:
Zondag 10 februari komt er weer een nieuwe blog.
2 opmerkingen:
Jan,
Ik wens Marlies voor-, tijdens- en na de operatie veel sterkte toe en een spoedig herstel.
Hans Blom
Almelo
Dankzij een onaangename kennismaking met Mijnheer Kahler, volg ik jullie blog al een tijd. Ik wil Marlies (en jullie allen) dan ook alle sterkte toewensen voor de komende periode.
een lezer uit Breda.
Een reactie posten